حکمرانی در سازمان
در نظریات حکمرانی بیشتر حکمرانی سازمانی به معنای ساختار، فرآیندها و روشهایی است که یک سازمان به منظور ارتباط، هدایت، سازماندهی و کنترل فعالیتهایش به کار میگیرد. حکمرانی سازمانی ابزاری برای ترکیب و به اشتراکگذاری دانش در سازمان و میان افراد آن است که میتواند به ایجاد کانالها و پلتفرمهای مناسب برای انتشار دانش در سازمان، تسهیل همکاری و تعامل بین اعضای سازمان برای اشتراکگذاری دانش، توانمندسازی افراد برای ایجاد، دستیابی و اشتراکگذاری دانش، استفاده از فناوریهای مناسب برای ذخیرهسازی، انتقال و اشتراک دانش، نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیندهای مدیریت دانش و حکمرانی سازمانی و ایجاد فرهنگ سازمانی مبتنی بر اعتماد و اشتراک دانش که در آن افراد تمایل به اشتراکگذاری دانش داشته باشند کمک کند. به عبارت دیگر حکمرانی سازمانی برای تعالی سازمان در سطوح مختلف مهم است و میتواند به افزایش بهرهوری، کارایی و اثربخشی از طریق سازماندهی بهتر، ارتباطات صحیحتر و مدیریت ریسک بهتر و دسترسی بهتر به منابع انسانی و مالی از طریق اعمال روشهای صحیح حکمرانی کمک کند. حکمرانی صحیح سازمانی نیازمند سیاستگذاری درست در این زمینه است که تحلیل روند پژوهشهای انجام شده در این حوزه میتواند به پیشرفت در آن منجر شود.
دکتر عباس خداپرست
#حکمرانی #حکمرانی_سازمانی #دکتر_عباس_خداپرست #مدیریت #مدیر